Loading...
 Start Page
Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;
Κλίκ για μεγέθυνση
Πέμπτη 18 Νοέ 2010

Εργοθεραπεία ονομάζεται η επιστήμη που σαν κύριο εργαλείο χρησιμοποιεί την σκόπιμη δραστηριότητα, έτσι ώστε να βοηθήσει το άτομο να αποκτήσει, να διατηρήσει ή να ξανακερδίσει ικανότητες, τις οποίες δεν είχε στο παρελθόν ή έχουν χαθεί.

H εργοθεραπεία δεν είναι και δεν λειτουργεί ως μάθημα, γι' αυτό άλλωστε φαίνεται να αρέσει στα παιδιά που έρχονται σε επαφή μαζί της. Με ειδικά επιλεγμένες δραστηριότητες ο/η εργοθεραπευτής προσπαθεί να αναπτύξει ή να βελτιώσει τις δεξιότητες, που δεν έχουν καταφέρει να κατακτήσουν αυτά τα παιδιά.

Χρησιμοποιώντας σαν μέσο το παιχνίδι, ο/η εργοθεραπευτής προσπαθεί αρχικά να προσεγγίσει το παιδί να του προκαλέσει το ενδιαφέρον και να το βοηθήσει να εξερευνήσει τον κόσμο γύρω του, τα συναισθήματα του, να μάθει τις βασικές έννοιες όπως τα χρώματα, τα σχήματα, τον χώρο, το σώμα του, καθώς επίσης και να αναπτύξει τις κινητικές του δεξιότητες.

Οι συνεδρίες της εργοθεραπείας είναι ατομικές ή ομαδικές και γίνονται σε έναν κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο γεμάτο ερεθίσματα, έτσι ώστε να δώσει στο παιδί μαζί με την αίσθηση της ασφαλείας, τη δυνατότητα να κάνει επιλογές, να πάρει πρωτοβουλίες και να ασκήσει έλεγχο στο περιβάλλον του. Στην εργοθεραπεία, αρχικά, γίνεται η αξιολόγηση, στην συνέχεια η θέσπιση των στόχων και τέλος, η δημιουργία ενός εξατομικευμένου προγράμματος .

Οι γενικοί στόχοι τις παιδιατρικής εργοθεραπείας είναι:

 Να προσφέρει σκόπιμες δραστηριότητες ώστε να αναπτύξει τον κινητικό συντονισμό.
 Να ξεπεράσει το παιδί τους φόβους του.
 Να προσφέρει κοινωνικοποίηση και να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση του.
 Να ενισχύσει τη φυσιολογική ανάπτυξη.
 Να προσφέρει ειδικό παιχνίδι

Πότε πρέπει να συμβουλευτώ έναν εργοθεραπευτή:
Εάν το παιδί σας παρουσιάζει τρεις από τις παρακάτω δυσκολίες καλό είναι να συμβουλευτείτε έναν εργοθεραπευτή

 Έχει χαμηλή αυτοπεποίθηση
 Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του
 Είναι αδέξιο, πέφτει συχνά/ δυσκολεύεται να υπολογίσει τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα).
 Δεν μπορεί να κάνει ποδήλατο
 Δεν του αρέσει να κάνει κούνια, να σκαρφαλώνει, να συμμετέχει σε κινητικά παιχνίδια
 Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
 Δεν μπορεί να παίξει με παιδιά της ηλικίας του /δεν μπορεί να ακολουθήσει κανόνες σε παιχνίδια/δεν μπορεί να περιμένει την σειρά του
 Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί
 Κινείται συνεχώς-δεν μπορεί να κάτσει ήρεμο ούτε για λίγο
 Δεν μπορεί να κόψει με ψαλίδι, να ζωγραφίσει ,να κρατήσει σωστά το μολύβι
 Δεν μπορεί να κάνει κατασκευαστικά παιχνίδια ή παζλ
 Έχει δυσκολία στην διάκριση ή αντιγραφή γραμμάτων - απλών γεωμετρικών σχημάτων
 Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς/ δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων
 Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα
 Κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική του εργασία.

Ανάλογα με την ηλικία του, το παιδί αναπτύσσει σταδιακά τη λεπτή και αδρή κινητικότητά του καθώς επίσης και την αισθητηριακή του ωρίμανση. Αν παρατηρείτε ότι το παιδί σας δυσκολεύεται σε κάποιες από τις παραπάνω δεξιότητες καλό θα ήταν να αξιολογηθεί από έναν εργοθεραπευτή και εκείνος θα κρίνει εάν το παιδί χρειάζεται να ακολουθήσει ένα θεραπευτικό πρόγραμμα ή όχι. Μην ξεχνάμε ότι όσο πιο σύντομα ζητήσουμε βοήθεια τόσο καλύτερο είναι για το παιδί μιας και η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία.

Βάλλη Σώρρα
Εργοθεραπεύτρια

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Ηρώων Πoλυτεχνείου 46 - 48, 26504, Ρίο Πατρών

Τηλ.: 2610 994 661 , 2610 995 563
Fax: 2610 995 563

E-mail: katerina.georma@gmail.com

   

Login / Sitemap

© Copyright 2010 - 2018 ΓΕΩΡΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ - Παιδικός σταθμός - Νηπιαγωγείο στο Ρίο Πάτρας