
Λίστα αντικειμένων

Το παιχνίδι διαθέτει μεγάλη παιδαγωγική αξία.
Το παιδί με την είσοδο του στην προσχολική εκπαίδευση αρχίζει να αλληλεπιδρά συστηματικά με τους άλλους.
Λόγω όμως του εγωκεντρισμού της ηλικίας του, δυσκολεύεται να διακρίνει τα κίνητρα, τις διαθέσεις και τα συναισθήματα των άλλων και επιλέγει είτε το μοναχικό παιχνίδι (το παιδί παίζει μόνο του) είτε το παράλληλο παιχνίδι (παίζει δίπλα στα άλλα παιδιά, αλλά όχι μαζί τους). Βαθμιαία στην ηλικία μεταξύ 2-4 ετών, το παιδί αποκτά την ικανότητα της ενσυναίσθησης, έρχεται σε επαφή με τη διαφορετικότητα των άλλων παιδιών, μαθαίνει να επιλύει τις συγκρούσεις και να κάνει συμβιβασμούς έτσι ώστε να μπορεί να συνεργάζεται και να βρίσκεται ευχάριστα σε ομαδικές κοινωνικές δραστηριότητες.
Με το ομαδικό παιχνίδι το παιδί προετοιμάζεται για την πραγματική ζωή. Μέσα από τους κανόνες που θέτονται, γνωρίζει τα όρια και τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφέρεται στην μετέπειτα ενήλικη ζωή του. Αναπτύσσει την κρίση, την επινοητικότητα και την ικανότητα να εκφράσει την γνώμη του.Παίρνει πρωτοβουλίες και γίνεται οργανωτικό μέσα από ένα ανέμελο τρόπο. Ακόμα, ερχόμενο σε επαφή με άλλα παιδιά μπορεί να μιμείται, να ταυτίζεται αλλά και να αντιτίθεται. Η ομαδική εργασία ευνοεί την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη καθώς τονώνει το αίσθημα του "ανήκειν" που τόσο πολύτιμο είναι για την ψυχική ισορροπία του παιδιού.
Χρυσούλα Βασιλακοπούλου
παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας


